neljapäev, 1. mai 2014

Pildid Velise KHS-i talgupäevalt Ants Lauteri sünnikodus

Pilte Ants Lauteri 120. sünniaastapäevale pühendatud talgupäevast Lauteri sünnikodus Mäe talus Velisel  30. aprillil 2014 saab vaadata siit.

Siin on paslik meenutada ka ühte pisiseika, mis kirja pandud Sulev Nõmmiku elulooraamatus Minu elu tsunftis (Tänapäev, 2012)
...Nõmmik sõitis Lauteriga Saaremaalt Tallinna. Peale pikki filmivõtteid oli Nõmmik kohutavalt väsinud ning tukk kippus peale. Ka kartis ta liialt hinnalise pagasi- Lauteri pärast.
Nõmmik kirjeldab olukorda raamatus nii:

Nõmmik Lauterile: "Vabanda, olen rampkombel väsinud. Luba ma panen su mõne teise masina peale?"
Lauter: "Ei, ei! Las mina sõidan! Pane sina käigud sisse, küll mina rooli keeran."
Kui ärkasin, seisime vaikuses Pääsküla lähistel kraavipervel, Lauteril meistersõitja kombe kohaselt parem käsi lohakalt roolirattal, sügav haigutus suus. Uni hakkab ju vägisi külge. ei olevat riskeerinud ainuüksi enda kogemustega linna sisse sõita.
Olevat istunud esimest korda elus autoroolis.
Masinad olid Lauteri nõrkuseks. Nõmmik õpetas talle selgeks tsiklisõidu. Kaasani kiriku ees kaheksaid tehes sai eksaminaatorile eksam tehtud. Hiljem sai Antsust uskumatult julge sõitja, isegi liiga lubamatult julge.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar